Projekt budowlany Raport ooś |
Autostrada A2 z Łodzi do Warszawywraz z węzłem "Stryków" (A1/A2) |
---|
Odcinek autostrady pomiędzy Łodzią (wezłem "Stryków") a Warszawą (węzłem "Konotopa") stanowi element autostrady A-2 granica państwa - Świecko - Poznań - Łódź - Warszawa - Biała Podlaska - Kukuryki - granica państwa zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.
Autostrada pomiędzy Łodzią i Warszawą na odcinku od km 365+261,42 na wschód od
węzła "Stryków" (w którym autostrada A2 będzie krzyżować się z autostradą A1) do węzła "Konotopa" w km 456+239,67
(wraz z węzłem) będzie mieć całkowitą długość 90,975 km. Autostrada funkcjonować będzie jako płatna w zamkniętym systemie pobierania opłat.
Budowę autostrady A2 podzielono na 5 odcinków: Oficjalna strona inwestycji: a2strykow-konotopa.pl Budowa węzła "Stryków I" stanowi oddzielne przedsięwzięcie realizowane niezależnie od budowanej autostrady A2. Stanowi ona część (wyodrębnioną na potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę) zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie autostrady A1 o długości 65,033 km na odcinku granicy województwa kujawsko-pomorskiego do węzła "Stryków" od km 230+817 do km 295+850. Budowany odcinek autostrady A1 wraz z węzłem "Stryków" ma długość 4,85 km. |
Rok 2011 | Rok 2013 | Rok 2015 | Rok 2020 | Rok 2035 | |
---|---|---|---|---|---|
Odcinek | SDR (ciężarowych [%]) | SDR (ciężarowych [%]) | SDR (ciężarowych [%]) | SDR (ciężarowych [%]) | SDR (ciężarowych [%]) |
Stryków-Łyszkowice (21,7 km) | 62 500 (26,6) | 62 900 (23,0) | 66 900 (23,3) | 63 500(25,2) | 88 100 (27,0) |
Łyszkowice-Nieborów (12,4 km) | 55 000 (26,5) | 55 400 (21,5) | 58 700 (22,1) | 54 100(23,5) | 76 800 (25,9) |
Nieborów-Wiskitki (21,9 km) | 54 500 (29,8) | 58 900 (23,6) | 62 500 (24,0) | 56 900 (25,3) | 73 200 (27,7) |
Wiskitki-Grodzisk (19,0 km) | 51 800 (29,8) | 65 900 (23,6) | 69 000 (24,7) | 64 800 (25,9) | 76 100 (29,2) |
Grodzisk-Pruszków (12,3 km) | 74 600 (19,3) | 96 800 (16,8) | 102 300 (17,3) | 101 800 (17,8) | 120 600 (20,1) |
Pruszków-Konotopa (4,7 km) | 85 300 (16,7) | 122 000 (16,3) | 128 200 (16,6) | 130 100 (16,8) | 158 400 (18,1) |
W dokumencie m.in.:Raport sporządza się na potrzeby przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). W raporcie przedstawia się wyniki analizy wielkości i zasięgu prognozowanego oddziaływania na środowisko projektowanego odcinka autostrady A1 oraz węzła "STRYKÓW" na łącznej długości 4,85 km (od km 291+000 do km 295+850), będących częścią przedsięwzięcia polegającego na budowie autostrady A1 na odcinku od granicy województwa kujawsko-pomorskiego/łódzkiego do węzła "STRYKÓW" od km 230+817 do km 295+850 (tj. ok. 65 km). W opracowaniu analizuje się fazę budowy i eksploatacji. Nie analizuje się fazy likwidacji ze względu na charakter planowanego przedsięwzięcia (nie planuje się likwidacji drogi). Streszczenie raportu 2,65 MB Zasięg hałasu - 2030 rok 10,8 MB Uwarunkowania środowiskowe 3,79 MB Urządzenia ochrony środowiska 7,41 MB |
W dokumencie m.in.:Raport sporządza się na potrzeby przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko, na podstawie art. 88 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). W raporcie przedstawia się wyniki analizy rodzajów oddziaływania, wielkości i zasięgu prognozowanego oddziaływania na środowisko projektowanego odcinka autostrady A-2 o długości 29,2 km (od km 365+261,42 do km 394+500). Zakres budowy oraz zaprojektowane urządzenia dla analizowanego odcinka autostrady od km 365+261,42 do km 394+500 są przedstawione w projekcie budowlanym wykonanym w kwietniu 2010 r. przez firmę AKA Sp. z o.o. w Warszawie. Analizowany odcinek autostrady A-2 znajduje się na terenie województwa łódzkiego w gm. Stryków, Dmosin i Łyszkowice.
W dokumencie m.in.:Raport sporządza się na potrzeby przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko, na podstawie art. 88 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). W raporcie przedstawia się wyniki analizy rodzajów oddziaływania, wielkości i zasięgu prognozowanego oddziaływania na środowisko projektowanego odcinka autostrady A-2 o długości 16,965 km (od km 394+500 do km 411,465,8). Zakres budowy oraz zaprojektowane urządzenia dla analizowanego odcinka autostrady od km 394+500 do km 411+465,8 są przedstawione w projekcie budowlanym wykonanym w kwietniu 2010 r. przez firmę AKA Sp. z o.o. w Warszawie. Analizowany odcinek autostrady A-2 znajduje się na terenie województwa łódzkiego w gm. Łyszkowice, Nieborów i Bolimów. | |||
W dokumencie m.in.:Niniejszy raport sporządzony został w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzanej na podstawie art. 88 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeostwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko jest odcinek autostrady od granicy woj. łódzkiego / mazowieckiego w km 411+465,80 do km 431+500 na granicy gminy Baranów. Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego, powiatów: Żyrardów i Grodzisk Mazowiecki, na terenach gmin: Wiskitki, Baranów, Jaktorów. Długość analizowanego w niniejszym raporcie odcinka autostrady wynosi 20 034,20 m. W opracowaniu przeanalizowano fazę budowy i eksploatacji. Nie analizowano fazy likwidacji ze względu na charakter planowanego przedsięwzięcia (nie planuje się likwidacji drogi). W ramach odcinka poza samą autostradą przewiduje się też budowę węzła drogowego "Żyrardów". budowę MOP "Baranów Północ" i "Baranów Południe" oraz SPO "Wiskitki". Streszczenie raportu 2,24 MB Ochrona przed hałasem - 2027 rok 34,3 MB Urządzenia ochrony środowiska 60,5 MB |
W dokumencie m.in.:Niniejszy raport sporządzony został w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzanej na etapie pozwolenia na budowę Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko jest odcinek autostrady D1 od km 431+500 do km 441+143 o długości 9643,53 m. W opracowaniu przeanalizowano fazę budowy i eksploatacji. Nie analizowano fazy likwidacji ze względu na charakter planowanego przedsięwzięcia (nie planuje się likwidacji drogi). W ramach odcinka poza samą autostradą przewiduje się też budowę węzła drogowego "Grodzisk". oraz SPO "Tłuste". Streszczenie raportu 1,00 MB Plan orientacyjny 3,87 MB Prognozowany zasięg hałasu w 2012 i 2027 r. 0,89 MB Zasięg hałasu z ekranami akustycznymi oraz zasięg przekroczeń NO2 w 2012 i 2027 r. 12,3 MB Urządzenia ochrony środowiska 9,52 MB Projekty obiektów inżynierskich 2,75 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu jest przeprowadzenie powtórnej oceny oddziaływania na środowisko inwestycji polegające na budowie autostrady A2 na odcinku od km 441+143,53 do km 449+100. Długość analizowanego w niniejszym raporcie odcinka autostrady wynosi 7 956,47 m. Projektowana droga zlokalizowana będzie w sąsiedztwie następujących miejscowości i miast: Milanówek, Brwinów i Pruszków. Na omawianym odcinku zostały zaprojektowane trzy obiekty towarzyszące autostradzie, są to MOP II i MOP III Brwinów w km 443+100 oraz PPO Pruszków w km 446+500. Streszczenie raportu 1,48 MB Plan orientacyjny 8,30 MB Prognozowany zasięg hałasu w 2012 i 2027 r. 12,0 MB Projektowana szata roślinna 4,95 MB Projekty obiektów inżynierskich 10,5 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie płatnej autostrady A2 na odcinku Stryków - Konotopa, odcinek E: km 449+100 do km 456+239.67. Niniejsze opracowanie jest wykonywane w ramach ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przeprowadzonej w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. Długość odcinka E wynosi 7139,67 m. W ramach inwestycji poza drogą powstaną też: węzeł autostradowy "Pruszków" w km 450+887.71; węzeł autostradowy "Konotopa" w km 456+239.67, UOA "Pruszków". Autostrada będzie realizowana w przekrojach: - na odcinku od km 449+100 do węzła "Pruszkow" po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków (docelowo po trzy); - na odcinku od węzła "Pruszkow" do km 454+250 po trzy pasy ruchu w każdym z kierunków (docelowo po cztery). Plan orientacyjny 2,13 MB Prognozowany zasięg hałasu w 2027 r. z ekranami akustycznymi 32,5 MB Urządzenia ochrony środowiska 23,9 MB |
W dokumencie m.in.:Celem opracowania raportu jest: - określenie zasięgu i skali oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko biotyczne i abiotyczne, - określenie wymagań dotyczących ochrony ludzi i środowiska koniecznych do uwzględnienia w projekcie budowlanym oraz w fazie realizacji, w tym wskazanie urządzeń ochrony środowiska; - przedstawienie propozycji monitoringu oraz wniosków w sprawie obszaru ograniczonego użytkowania. Celem nadrzędnym jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (DoUŚ). Streszczenie Raportu w języku niespecjalistycznym 1,39 MB |
Mapa wrażliwości - przyroda ożywiona 17,3 MB |
Klimat akustyczny oraz wyburzenia 32,4 MB |
Urządzenia chroniące środowisko 46,4 MB |
---|