Linia kolejowa nr 9 jest częścią linii E65 należącą do VI paneuropejskiego korytarza
transportowego, łączącego regiony nadbałtyckie
z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na
Bałkanach. Linia E 65, przebiegająca przez Gdynię, Warszawę,
Katowice, Most Wisła, Zebrzydowice, ma długość
ponad 720 km. Linia kolejowa nr 9 ma długość 323,333 km, i łączączy stację Warszawa Wschodnia ze stacją Gdańsk Główny. Od 1985 roku linia w całości jest zelektryfikowana. Formalnie na linii Warszawa - Gdynia przed modernizacją obowiązywała prędkość 120 km/h, jednak na wielu odcinkach wprowadzone były ograniczenia prędkości jazdy pociągów wynikające z geometrii trasy i stanu torowiska.
Modernizacjia linii Warszawa - Gdańsk, została podzielona na kilka projektów:
|
Prezentacja zawiera m.in.: |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest projekt przebudowy ulic Klasyków i Bohaterów w związku z budową wiaduktu kolejowego nad torami linii E65 Warszawa - Gdynia w km 16+955 przedmiotowej linii. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu w związku z podniesieniem parametrów użytkowych linii kolejowej E65 poprzez budowę dwupoziomowego skrzyżowania drogi publicznej z linią kolejową. Inwestycja obejmie swoim zakresem budowę ul. Klasyków i ul. Bohaterów po nowej trasie, budowę zatok autobusowych, chodników, zjazdów na posesje i innych elementów wyposażenia drogi, przebudowę systemu komunikacyjnego, na który skladają się przyległe ulice. W zakres opracowania wchodzi także przebudowa istniejących urządzeń towarzyszącej infrastruktury technicznej kolidującej z ulicą Plan orientacyjny 0,11 MB Plan sytuacyjny 1,15 MB Projekt zagospodarowania terenu 1,46 MB |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest projekt przebudowy ulicy Mehoffera w związku z budową wiaduktu kolejowego nad torami linii kolejowej E65 Warszawa - Gdynia w km 18+888 przedmiotowej linii. Projektuje się skrzyżowanie dwupoziomowe z linią E65, a także w nawiązaniu do tego rozwiązania, dostosowuje się sieć rozwiązań komunikacyjnych terenu przyległego. Zmiana przebiegu ul. Mehoffera pociąga za sobą konieczność zmian całego otaczającego układu komunikacyjnego. Istniejący przejazd kolejowy w ciągu ul. Mehoffera zostanie zlikwidowany. Skrzyżowanie ulic Mehoffera i Piwoniowej przyjmie ksztalt skrzyżowania typu T z zachowaniem pierwszeństwa dla ulicy Mehoffera. Skrzyżowanie ulic Zawiślanej i Mehoffera zostanie zlikwidowane. Zaprojektowane rozwiązania mają zapewnić poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Plan orientacyjny 0,71 MB Plan sytuacyjny 1,22 MB Projekt zagospodarowania terenu 1,66 MB Projekt stałej organizacji ruchu 1,56 MB |