Linia kolejowa nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk MazowieckiLinia kolejowa nr 447 jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, o ruchu mieszanym, pasażerskim oraz towarowym. Swój początek ma na stacji Warszawa Zachodnia, gdzie łączy się bezpośrednio lub pośrednio między innymi z liniami: nr 448 (przedłużenie w kierunku wschodnim, nr 1 Warszawa Centralna - Katowice, nr 3 Warszawa Zachodnia - Frankfurt nad Odrą, nr 8 Warszawa Zachodnia - Kraków Główny, nr 20 (Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Praga) oraz nr 47 (Warszawska Kolej Dojazdowa) Później linia nr 447 prowadzi na południowy zachód, równolegle do linii nr 1, przebiegając przez kolejne miejscowości pod Warszawą aż do Grodziska Mazowieckiego. W rejonie stacji następuje zmiana numeracji linii kolejowych. Para torów linii nr 447 przechodzi płynnie w linię nr 1, zaś dotychczasowe tory linii nr 1 przechodzą w linię nr 4, Centralną Magistralę Kolejową (Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie). Długość całej trasy wynosi ok 30 km. Linia kolejowa nr 447 ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania korytarza transportowego w wymiarze lokalnym oraz regionalnym. Odciąża linię kolejową nr 1, umożliwiając elastyczne prowadzenie po niej ruchu pociągów dalekobieżnych prowadzących do stolicy. Przede wszystkim stanowi jednak kręgosłup komunikacyjny dalszych i bliższych przedmieść stolicy w ramach obszaru metropolitalnego Warszawy, tj. tzw. pasma pruszkowsko-grodziskiego. |
Plan sytuacyjny 35,5 MB |
Przekroje poprzeczne 3,61 MB |
Profil podłużny 5,84 MB |
Obiekty inżynierskie 5,99 MB |
---|
Plany sytuacyjne przystanków 4,16 MB |
Przekroje projektowanych peronów 0,368 MB |
Mała architektura peronów 0,327 MB |
---|