Odc. centralny C Odc. A i D |
METRO II linia Bródno, Gocław - Połczyńska |
---|
Źródło: Metro Warszawskie Sp. z o.o. |
|
---|
W dniu 29 kwietnia 2009 roku Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o., zatwierdził wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra. Zwyciężyło włosko - turecko - polskie konsorcjum w składzie: 1. ASTALDI S.p.A. 2. GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut A.S. 3. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim Konsorcjum zaoferowało realizację zadania za kwotę brutto 4.117.500.000, 00 zł. W dniu 28 października 2009 roku w Sali Konferencyjnej Urzedu Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy została podpisana umowa na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie. |
Orientacja 5,20 MB |
Sytuacja 46,7 MB |
Łącznik pomiędzy I a II linią 1,96 MB |
---|
C-9 Rondo Daszyńskiego |
||
---|---|---|
48,7 MB |
Stację "Rondo Daszyńskiego" zlokalizowano wzdłuż ulicy Prostej, po zachodniej stronie ronda Daszyńskiego. Taka lokalizacja stacji spowodowana jest przewidywanym w kontekście rozwoju miejskich inwestycji silniejszym obciążeniem przez ruch pasażerski zachodniej części ronda. Po zachodniej stronie stacji pod ulicą Prostą do skrzyżowania z ulicą Karolkową zlokalizowany jest dwukondygnacyjny podziemny obiekt torów odstawczych. Planowany obiekt składa się z dwukondygnacyjnego podziemnego korpusu mieszczącego peron pasażerski, hale odpraw i pomieszczenia technologiczne, z przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. | |
C-10 Rondo ONZ |
||
43,2 MB |
Stację "Rondo ONZ" zlokalizowano wzdłuż ulicy Prostej i Świętokrzyskiej, pod rondem ONZ z głowicami wschodnią i zachodnią zintegrowanymi z układem komunikacyjnym przejść podziemnych pod Rondem. Taka lokalizacja stacji umożliwia wymaganą w kontekście obciążenia ruchem pasażerskim równorzędną obsługę wszystkich narożników skrzyżowania. Planowany obiekt składa się z dwukondygnacyjnego podziemnego korpusu mieszczącego peron pasażerski, hale odpraw i pomieszczenia technologiczne, z przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. | |
C-11 Świętokrzyska |
||
43,6 MB |
Stację "Świętokrzyska" zlokalizowano wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, pod skrzyżowaniem z ulicą Marszałkowską z głowicami wschodnią i zachodnią zintegrowanymi z układem komunikacyjnym przejść podziemnych pod skrzyżowaniem. Taka lokalizacja stacji umożliwia wymaganą w kontekście obciążenia ruchem pasażerskim równorzędną obsługę wszystkich narożników skrzyżowania i zapewnia możliwość przesiadki do I linii metra poprzez połączenie pomiędzy peronami i antresolami I i II linii metra. Planowany obiekt składa się z trójkondygnacyjnego podziemnego korpusu, przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. | |
C-12 Nowy Świat |
||
36,4 MB |
Stację "Nowy Świat" zlokalizowano wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, pomiędzy ulicami Czackiego i Nowy Świat. Dwa wschodnie wejścia do metra skierowano w stronę Nowego Światu w celu sprawnej obsługi ruchu pieszego z Traktu Królewskiego. W głowicy zachodniej stacji wejście północne umieszczono na dziedzińcu Ministerstwa Finansów, a południowe w pobliżu ul. Kubusia Puchatka. Planowany obiekt składa się z trzykondygnacyjnego podziemnego korpusu, przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. | |
C-13 Powiśle |
||
40,1 MB |
Stację "Powiśle" zlokalizowano pomiędzy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie a nabrzeżem wiślanym - pod tunelem Wisłostrady i u wylotu ulicy Tamka. Usytuowanie wyjść z głowic i hal odpraw stacji w kontekście mostu Świętokrzyskiego i pomnika Syreny umożliwia sprawną orientację w topografii terenu. Planowany obiekt składa się z czterokondygnacyjnego podziemnego korpusu, przerwanego ponad poziomem peronu przez tunel Wisłostrady oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. | |
C-14 Stadion |
||
52,8 MB |
Stację "Stadion" zlokalizowano w pobliżu dworca PKP i PKS znajdujących się bezpośrednim sąsiedztwie Narodowego Centrum Sportu. Projektowana stacja metra znajduje się pod ulicą Sokolą pomiędzy wejściem na perony stacji kolejowej a skrzyżowaniem z ulicą Zamojskiego. Stacja "Stadion" aranżowana jest jako wspólna dla linii II i III. Układ peronów, przejść podziemnych i hal odpraw projektowany jest już na aktualnym etapie jako docelowy, integrujący przewidywane funkcje obiektu po zrealizowaniu III linii metra. Lokalizacja głowic obiektu, przejść podziemnych i hal odpraw bierze pod uwagę i zabezpiecza także możliwości rozbudowy i rozwoju tej części miasta - budowy Stadionu Narodowego z otuliną, Trasy Świętokrzyskiej, modernizacji dworca PKP i PKS, realizacji projektowanych inwestycji na obszarze Portu Praskiego i przewiduje: organizację przejść podziemnych pod projektowanym przebiegiem Trasy Świętokrzyskiej, połączenia z pasażem obsługującym perony stacji PKP i dworzec PKS, a także w perspektywie również kompleks Stadionu Narodowego. | |
C-15 Dworzec Wileński |
||
40,7 MB |
Stację "Dworzec Wileński" zlokalizowano pod ulicą Targową, pomiędzy ulicami Białostocką i Aleją Solidarności. Po północnej stronie skrzyżowania ul. Targowej i Alei Solidarności do skrzyżowania z ulicą 11 Listopada zlokalizowany jest dwukondygnacyjny podziemny obiekt torów odstawczych. Planowany obiekt stacji składa się z dwukondygnacyjnego podziemnego korpusu mieszczącego peron pasażerski, hale odpraw i pomieszczenia technologiczne, z przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej oraz z obiektów naziemnych: wejść do metra oraz czerpnio-wyrzutni powietrza. |
W dokumencie m.in.:Przedmiotem umowy jest aktualizacja "Raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie II linii metra w Warszawie , w tym odcinka zachodniego dla II linii metra w Warszawie" wykonanego w 2012 r. przez Metroprojekt Sp. z o.o. Poniższy raport dotyczy I etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra w Warszawie. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie II linii metra w Warszawie -I etap realizacji odcinka zachodniego-- od szlaku za stacją C9 "Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6" złożony został 17 lipca 2013 r. w biurze Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. Streszczenie Raportu 1,08 MB Plan orientacyjny 31,6 MB Profil trasy na tle budowy geologicznej 2,53 MB |
Plan sytuacyjny 18,0 MB |
Technologia wykonania obiektów 15,9 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem umowy jest aktualizacja "Raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie II linii metra w Warszawie , w tym odcinka wschodniego północnego dla II linii metra w Warszawie" wykonanego w 2012 r. przez Metroprojekt Sp. z o.o. PoniSsze opracowanie dotyczy I etapu realizacji odcinka wschodniego - północnego II linii metra w Warszawie. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie II linii metra w Warszawie -I etap realizacji odcinka zachodniego-- od szlaku za stacją C9 "Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6" złożony został 17 lipca 2013 r. w biurze Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. Streszczenie Raportu 0,884 MB Plan orientacyjny 31,9 MB Profil trasy na tle budowy geologicznej 1,39 MB |
Plan sytuacyjny 12,4 MB |
Technologia wykonania obiektów 10,7 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Projektowana II linia metra składa się z odcinków: zachodniego, centralnego, wschodniego północnego. Poniższe opracowanie dotyczy II linii metra w Warszawie, w tym odcinka zachodniego oraz odcinka wschodniego-północnego. Odcinek centralny ze względu na jego realizację jest wyłączony z niniejszego opracowania. Dla odcinka centralnego Inwestor uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach nr 1329/O./2007 z dnia 3.09.2007 r. Streszczenie Raportu 1,20 MB Profil trasy na tle budowy geologicznej 16,7 MB Załączniki tekstowe 14,0 MB |
Plan sytuacyjny - odc. centralny 6,75 MB |
Plan sytuacyjny - odc. wschodni 7,90 MB |
---|---|
Plan sytuacyjny - odc. zachodni wariant alternatywny 5,74 MB |
Plan sytuacyjny - odc. zachodni wariant inwestora 12,3 MB |
stacja Szwedzka 1,55 MB |
stacja Targówek I 0,63 MB |
stacja Targówek II 0,57 MB |
---|
stacja Wolska 5,64 MB |
stacja Moczydło 6,69 MB |
stacja Ks. Janusza 6,74 MB |
---|