Koncepcja obsługi Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu komunikacją tramwajową
Prezentowane opracowanie dotyczy koncepcji obsługi komunikacją tramwajową Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu.
Zakładano prowadzenie trasy tramwajowej w ciągu ulic. Bonifraterska-Miodowa-Krakowskie Przedmieście-Nowy Świat-Al.Ujazdowskie.
Przewidywano wprowadzonie linii
tramwajowych od północy z ulicy Broniewskiego, z ulicy Mickiewicza i z mostu
Gdańskiego oraz
od południa z projektowanej trasy do Wilanowa, z ulicy Puławskiej i
ulicy Rakowieckiej.
Prezentowane niżej opracowanie pochodzi z 2005 roku i w wielu elementach jest już nieaktualne. M.in. do wyliczeń potoków
pasażerskich przyjmowano prowadzenie II linii metra pod ulicą Karową jako wariant równorzędny z prowadzeniem pod ulicą Świętokrzyską. Tym niemniej opracowanie wykazało, że istnieje możliwość powiązania istniejącego układu
nowymi liniami tramwajowymi przebiegającymi ciągiem Krakowskie
Przedmieście-Nowy Świat a także znajduje się uzasadnienie funkcjonalne
i ruchowe dla tego środka transportu. Wariant tramwajowy (Wariant T) okazał się równorzędny
z wariatem autobusowym (Wariant AB), zarówno w odniesieniu do całego
obszaru Warszawy jak i pola analizy. Przedstawiona analiza jest podstawą do dalszych opracowań
uwzględniających oddziaływanie inwestycji na środowisko, analiz ruchu
komunikacji samochodowej i opracowania studium wykonalnaści.
|
W dokumencie m.in.:
CHARAKTERYSTYKA STANU OBECNEGO
ZAŁOŻENIA SIECIOWE - ROK 2015
PROPONOWANY UKŁAD LINII KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ
PROGNOZY PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH W KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ NA ROK 2015
OCENA FUNKCJONOWANIA TRAMWAJU NA KRAKOWSKIM PRZEDMIEŚCIU
Celem opracowania było wykonanie analiz związanych z propozycją
wprowadzenie obsługi komunikacją tramwajową ciągu Krakowskie
Przedmieście - Nowy Świat oraz porównanie wyników uzyskanych we
wcześniej wykonanych opracowaniach dla obsługi tego ciągu komunikacją
autobusową i minibusową.
Ocena ruchowa, funkcjonalna i kosztowa (ruchu i taboru) przeprowadzona
została dla trzech Wariantów: komunikacji minibusowej (Wariant MB), ograniczonej liczby autobusów (Wariant AB), komunikacji tramwajowej (Wariant T).
Zakres opracowania zawierał:
- określenie przebiegu trasy tramwajowej związanej z ciągiem
Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat, miejsc powiązań z istniejącym
układem oraz ogólnej lokalizacji przystanków a także zaproponowanie
linii tramwajowych na powyższej trasie,
- określenie potoków pasażerskich oraz parametrów przewozowych dla
roku 2015,
- porównanie wyników obsługi komunikacją tramwajową z wariantami
obsługi komunikacją autobusową.
|
Prognozy ruchu komunikacji zbiorowej - rok 2015 dla wariantu T (tramwajowego)
II linia metra pod ul. Świętokrzyską
II linia metra pod ul. Karową