Zwiększenie gęstości sieci tramwajowej w ścisłym śródmieściu Warszawy zwiększa dostępność do tego środka transportu
w obszarze największej urbanizacji. Przekłąda się to na zwiększenie atrakcyjności tramwaju w układzie komunikacyjnym Warszawy.
Niedostateczna gęstość sieci tramwajowej w centrum Warszawy skutkuje dużo częstszym wyborem autobusu jako środka komunikacji zbiorowej.
Brak tramwajowych połączeń skrętnych zmusza do przesiadek, podczas gdy trasy autobusowe są prowadzone z dużo większą elastycznością.
To zjawisko zostanie w pewnym stopniu złagodzone na skutek realizacji projektu, który otworzy dla komunikacji tramwajowej połączenie poprzeczne dwóch
najważniejszych ciągów północ-południe t.j. osi Marszałkowskiej i osi Al. Jana Pawła II.
Odcinek linii tramwajowej przewidziany do budowy w ścisłym centrum Warszawy dotyczy połączenia ul. Marszałkowskiej z
al. Jana Pawła II ulicami Grzybowską i Twardą. Projekt przewiduje dobudowę odcinka sieci tramwajowej w ścisłym śródmieściu Warszawy w celu odciążenia niewydolnego
ciągu Al. Jerozolimskich, oraz zapewnienie zmniejszenia wrażliwości sieci tramwajowej na zakłócenia. Zaproponowano różne warianty połączenia
Królewska - Plac Grzybowski - Rondo ONZ różniące się zakresem oraz układem tras tramwajowych.
Wariant 1 - budowa trasy tramwajowej wraz z dwukierunkową pętlą na Placu Grzybowskim wykorzystywaną w ruchu liniowym.
Wariant 2 - budowa trasy tramwajowej wraz z pętlą na Placu Grzybowskim wykorzystywaną w ruchu liniowym przez linię tramwajową kursującą w kierunku Marszałkowskiej.
Wariant 3 - budowa trasy tramwajowej bez pętli tramwajowej na Placu Grzybowskim lub tylko z pętlą awaryjną.
Szczegóły i dokładny opis znajdziecie Państwo w poniższym opracowaniu.
|
|