Projekt "Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion
Narodowy - Rondo Waszyngtona" dotyczy gruntownej modernizacji fragmentu
sieci tramwajowej miasta stołecznego Warszawy: trasy Dworzec Wileński - Rondo
Waszyngtona. Modernizacja jest podejmowana w związku z zasadniczą zmianą roli
tej trasy w systemie transportowym Warszawy, jaka nastąpi po wybudowaniu i
oddaniu do eksploatacji Stadionu Narodowego - obiektu widowiskowo-sportowego
o pojemności 55 tysięcy widzów. Z chwilą uruchomienia tego obiektu trasa tramwajowa Dworzec Wileński - Rondo Waszyngtona,
oprócz dotychczasowej roli w systemie codziennego
funkcjonowania transportu publicznego Warszawy, uzyska nową rolę doraźną: obsługi masowych imprez
na Stadionie Narodowym. Zadania tego nie będzie w stanie obsłużyć obecnie funkcjonująca
linia w aktualnym stanie. Modernizacja dotyczy istniejącej trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona bez zmiany jej dotychczasowego przebiegu. Trasa przebiega w dzielnicy Praga Północ, ulicą Targową od skrzyżowania z Aleją Solidarności do skrzyżowania Targowa - J. Zamoyskiego - Al. Zieleniecka (na całym tym odcinku ul. Targowa jest drogą wojewódzką nr 637). W tym miejscu trasa przekracza granicę z dzielnicą Praga Południe i dalej przebiega Aleją Zieleniecką do Ronda Waszyngtona. Realizacja programu modernizacji trasy doprowadzi do zdecydowanego podwyższenia jakości podróżowania pasażerów w obszarze Pragi i w komunikacji pomiędzy centralnym obszarem Pragi i Centrum poprzez dwa główne korytarze: Al. Jerozolimskie i trasa W-Z, oraz niezawodności funkcjonowania komunikacji tramwajowej. Przyniesie to następujące rezultaty odniesione do systemu komunikacyjnego Warszawy, funkcjonującego bez nowej trasy tramwajowej: |
Orientacja - wariant 0 5,99 MB |
Orientacja - wariant 1 3,96 MB |
---|
Plany sytuacyjne 11,7 MB |
Pętka Zieleniecka - wariant 2 3,13 MB |
Pętka Zieleniecka - wariant 3 3,18 MB |
---|
Przekroje poprzeczne 0,22 MB |
Przekroje konstrukcyjne torowisk 1,42 MB |
---|