Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, polega na przebudowie ciągu ulic: Marywilska - Czołowa - Polnych Kwiatów. Długość projektowanej ulicy od Mostu Toruńskiego wzdłuż torów kolejowych do ul. Mehoffera wynosi ok. 6,3 km.
Ulica będzie ciągiem ulic: Marywilskiej, Czołowej i Polnych Kwiatów. Po stronie zachodniej planowanej ulicy znajdują się tereny kolejowe z torami linii Warszawa - Legionowo, a po stronie wschodniej zakłady przemysłowe i usługowe oraz osiedla mieszkaniowe: Annopol, Żerań Wschodni, Konstantynów, Marcelin, Dąbrówka Grzybowska i Białołęka Dworska.
Ul. Marywilska po przebudowie będzie przebiegać w zasadzie po starej trasie: Marywilska, Czołowa, następnie nowym odcinkiem od ul. Bohaterów do ul. Polnych Kwiatów - odcinka równoległego do torów PKP i tym odcinkiem ul. Polnych Kwiatów do ul. Mehoffera.
Ulica zostanie poszerzona i wzbogacona o drugą jezdnię na odcinku od Trasy Toruńskiej do ul. Bohaterów. Na Trasie planowanej inwestycji znajduje się kilka skrzyżowań z ważniejszymi ulicami oraz Kanał Żerański i bocznica kolejowa. Istniejący obiekt mostowy nad Kanałem Żerańskim i ul. Płochocińską zostanie zaadaptowany pod wschodnią nitkę ulicy. Dla nitki zachodniej zaprojektowano żelbetowe przyczółki i podpory pośrednie oraz przekrój poprzeczny - szerokość całkowita: 17,63 m. W ciągu obecnej ul. Marywilskiej, która zostanie zaadaptowana pod wschodnią jezdnię projektowanej ulicy, znajduje się obecnie wiadukt nad bocznicą. Ze względu na zły stan techniczny obiekt ten zostanie rozebrany. W tym miejscu zostanie wykonany nowy wiadukt, który zostanie uzupełniony o wiadukt nowoprojektowany w ciągu jezdni zachodniej. Przeanalizowano trzy warianty realizacji inwestycji, różniące się nieco przebiegiem osi trasy, rozwiązaniami skrzyżowań i ruchu pieszego. W każdym z nich zostanie dobudowana druga jezdnia ulicy (do miejsca za skrzyżowaniem ul. Marywilskiej z ul. Bohaterów w wariancie I i z Trasą Mostu Północnego w wariancie II i III). Na ostatnim odcinku projektowana ul. Marywilska zwęża się do jednej jezdni o dwóch pasach ruchu (7 m). Spośród rozpatrywanych wariantów, omówionych szczegółowe w rodziale 7 Raportu o oddziaływaniu na środowisko, przyjęto wariant I o niżej podanych elementach charakterystycznych. Z uwagi na stosunkowo niewielkie różnice pomiędzy poszczególnymi wariantami trudno wyłonić wariant zdecydowanie najkorzystniejszy dla środowiska. Realizacja każdego z nich wymagać będzie przestrzegania zbliżonych wymogów. z wyjątkiem ochrony istniejącego drzewostanu, zwłaszcza pomnika przyrody. Biorąc pod uwagę opracowaną inwentaryzację zieleni i gospodarkę zielenią istniejącą jak również analizę oddziaływania planowanej inwestycji na okoliczny drzewostan, należy stwierdzić, że realizacja wyraźnie preferowanego wariantu I będzie związana z koniecznością opracowania takiej trasy ścieżki rowerowej, aby została zapewniona pełna ochrona drzew pomnikowych - dwóch dębów szypułkowych. Zmodyfikowany przebieg trasy ścieżki rowerowej uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody powinien uwzględniać ochronę możliwie dużej ilości innych drzew zakwalifikowanych w "Inwentaryzacji..." jako wartościowe do rozpatrzenia. Parametry techniczne drogi dla ulicy dwu- i jednojezdniowej.Dla ulicy dwujezdniowej - od skrzyżowania z Trasą Toruńską do skrzyżowania z ul. Bohaterów (km 0+000 do 4+500) przyjęto:- klasę techniczną drogi - GP, - prędkość projektową - 60 km/h, - szerokość chodników z kostki betonowej - 2,0 m, - szerokość ścieżki rowerowej bitumicznej - 2,50 m, - kategoria ruchu - KR6, - obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś Dla ulicy jednojezdniowej - od skrzyżowania z ul. Bohaterów do skrzyżowania z ul. Mehoffera (km 4+500 do 6+313) przyjęto: - klasę techniczną drogi - G, - szerokość jezdni od km 4+500 do 6+313 - 1 × 7 m, - pozostałe parametry - jak dla drogi dwujezdniowej. 05.01.2010r. wydano decyzję środowiskową Więcej >> |
Plan sytuacyjny 7,16 MB |
---|