Ul. Rosnowskiego (Nowokabacka)
Obecnie pomiędzy dzielnicami Ursynów i Wilanów w południowej i środkowej
części nie ma połączenia drogowego. Ponadto ruch pojazdów w kierunku Konstancin
Jeziorna - Ursynów musi odbywać się przez Piaseczno lub ul. Wilanowską i ul. Dolina
Służewiecka, powodując zawsze konieczność nadłożenia 8 do 10 km.
W ostatnim czasie powstało kilka dzikich zjazdów ze Skarpy Wiślanej
umożliwiających przejazd pomiędzy dwoma dzielnicami. Z uwagi jednak na przebieg
nieuregulowanych połączeń po działkach prywatnych i niedostosowanie parametrów
technicznych tych połączeń były one kolejno zamykane. Obecnie funkcjonuje jeden
zjazd ze skarpy, na południe od ul. Rosnowskiego, w ul. Podgrzybków. Ze względu
na zbyt małą szerokość pasa drogowego, nienormatywne promienie łuków, brak
miejsca na chodniki dla pieszych oraz na oświetlenie i odwodnienie, ulica ta może
jedynie pełnić rolę dojazdu do posesji.
Ciag ul. Rosnowskiego i Nowo-Kabackiej, od ul. Relaksowej do ul. Łukasza Drewny, będzie
brakującym i od dawna wyczekiwanym połączeniem pomiędzy dzielnicami Wilanów i Ursynów.
Trasa była wyznaczana we wszystkich powojennych planach zagospodarowania Ursynowa, począwszy od lat 70-tych.
Została bowiem uznana za bardzo ważne połączenie komunikacyjne górnego tarasu Wisły z tarasem dolnym.
Przebiegać będzie od ul. Relaksowej w kierunku wschodnim
do ul. łukasza Drewny, przecinając ulice: Gąsek, projektowane 2 KUL, 3 KUL
i Rzeczypospolitej.
Planowane połączenie drogowe położone jest na terenie dzielnic Ursynów i Wilanów.
Jest to inwestycja finanswana przez obie dzielnice, stąd każda z nich musiała wykonać dokumentację dla części położonej na jej terenie.
|
|
Podstawowe parametry techniczne:
- Klasa - G
- Łączna długość ok. 1,4 km z czego:
* odcinek ursynowski ul. Rosnowskiego - długość ok. 0,210 km
* odcinek wilanowski - długosć ok 1,200 km
- Przekrój poprzeczny - 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
- Pas rozdziału - 2,0 m
- Prędkość projektowa Vp - 50 km/h
- Prędkość miarodajna Vm - 60 km/h
- Jednostronna ścieżka rowerowa - 2,5 m
|
Ulica Rosnowskiego - część na terenie dzielnicy Ursynów
W dokumencie m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS ELEMENTÓW PRZYRODNICZYCH ŚRODOWISKA
OPIS ZABYTKÓW CHRONIONYCH
PRZEWIDYWANE ODDZIAŁYWANIE NA ŚRODOWISKO
OPIS PRZEWIDYWANYCH ZNACZĄCYCH ODDZIAŁYWAŃ
OPIS PRZEWIDYWANYCH DZIAŁAŃ OCHRONNYCH
STRESZCZENIE W JĘZYKU NIESPECJALISTYCZNYM
Przedmiotem opracowania jest raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia,
polegającego na budowie odcinka ul. Rosnowskiego, położonego na
terenie dzielnicy Ursynów.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa, Dzielnica
Ursynów.
Niniejszy raport ma na celu wykazanie, na ile projektowana inwestycja wpłynie
na stan środowiska w rejonie jej lokalizacji i infrastruktury technicznej z nią związanej.
Projektowany ursynowski odcinek ul. Rosnowskiego będzie przedłużeniem
ul. Rosnowskiego położonej w Dzielnicy Wilanów i w całości będzie dwujezdniową
drogą klasy G.
|
|
Ulica Rosnowskiego (d. Nowokabacka) - część na terenie dzielnicy Wilanów
W dokumencie m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS ELEMENTÓW PRZYRODNICZYCH ŚRODOWISKA
OPIS ZABYTKÓW CHRONIONYCH
PRZEWIDYWANE ODDZIAŁYWANIE NA ŚRODOWISKO
OPIS PRZEWIDYWANYCH ZNACZĄCYCH ODDZIAŁYWAŃ
OPIS PRZEWIDYWANYCH DZIAŁAŃ OCHRONNYCH
STRESZCZENIE W JĘZYKU NIESPECJALISTYCZNYM
ZAŁĄCZNIKI
Przedmiotem opracowania jest raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia,
polegającego na budowie odcinka ul. Rosnowskiego, położonego na
terenie dzielnicy Wilanów.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa, Dzielnica
Wilanów.
Niniejszy raport ma na celu wykazanie, na ile projektowana inwestycja wpłynie
na stan środowiska w rejonie jej lokalizacji i infrastruktury technicznej z nią związanej.
Projektowany qilanowski odcinek ul. Rosnowskiego będzie przedłużeniem
ul. Rosnowskiego położonej w Dzielnicy Ursynów i w całości będzie dwujezdniową
drogą klasy Z.
|