Nadwiślański Szlak Rowerowy ma pełnić funkcję trasy rowerowej klasy głównej na
centralnym, najbardziej obciążonym odcinku oraz klasy lokalnej. Trasa rowerowa
planowana jest wzdłuż brzegu Wisły w obszarach zielonych, w sąsiedztwie terenów
rekreacyjnych. Z porównania stanu istniejącego ze SUiKZP wynika, że
większość trasy NSR istnieje lecz wymaga modernizacji bądź korekty na niektórych
odcinkach. Na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji można stwierdzić, że stan techniczny
istniejącego szlaku na znacznej długości jest niezadowalający i wymaga przebudowy.
Najbardziej uciążliwy dla cyklistów jest brak ciągłości szlaku, niespójność z pozostałą
siecią dróg rowerowych a także brak możliwości kontynuacji połączenia rowerowego w
kierunku południowym przez tereny Miejskiego Przedsiebiorstwa Wodociagów
i Kanalizacji. Teren, na którym będzie zlokalizowany NSR, jest terenem zróżnicowanym, o cennych walorach rekreacyjnych. W znacznym stopniu Nadwiślański Szlak Rowerowy będzie przebiegać po drodze technicznej na koronie wału przeciwpowodziowego, albo na krawędzi skarpy, przystosowanej do potrzeb ruchu rowerowego. Na niektórych fragmentach szlak rowerowy prowadzony jest poniżej korony wału, co w wypadku lokalizacji po stronie koryta rzeki, może powodować konieczność wyłączenia z użytkowania drogi dla rowerów przy określonych stanach wody w rzece. Ze względu na turystyczno - rekreacyjny charakter Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego, nie jest na nim preferowanych agresywny ruch kołowy, zarówno samochodów (na ciągach pieszo-jezdnych oraz na ulicach o charakterze lokalnym), jaki terenowych czterokołowców. Dotyczy to również codziennego ruchu rowerowego o charakterze tranzytowym (dojazdy obligatoryjne). Nadrzędnym celem jest zapewnienie właściwych warunków dla spokojnej, często rodzinnej lub grupowej jazdy, także w warunkach ruchu mieszanego, zwłaszcza ruchu pieszo-rowerowego. |
Stan istniejący 5 arkuszy 34,9 MB |
Plan sytuacyjny na tle MPZP 5 arkuszy 3,95 MB |
Projektowany przebieg NSR 5 arkuszy 10,2 MB |
Szczegółowy przebieg NSR 10 arkuszy 41,5 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Zakres obszarowy opracowania obejmuje m.st. Warszawa w granicach pasa niezbędnego do zlokalizowania trasy rowerowej możliwie jak najbliżej lewego brzegu rzeki Wisły, wraz z rozwiązaniem ewentualnych konfliktów i zagwarantowaniem potrzeb ruchu pieszego w obszarze wpływu projektowanych rozwiązań. Koncepcja zawiera jednowariantową propozycję przebiegu turystyczno - rekreacyjnej trasy rowerowej wzdłuż lewego brzegu Wisły, stanowiącej cześć programu projektu pn. Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy "Pedałuj i płyń" (bike & sail). Propozycja przebiegu trasy, wybrana została na podstawie analiz dotychczasowych opracowań dotyczących terenu objętego opracowaniem, warunków terenowych (w tym dostępności terenu), warunków wodnych (zwłaszcza zasięgu poziomu wody o różnym prawdopodobieństwie występowania), realności realizacyjnej analizowanych rozwiązań i atrakcyjności widokowo rekreacyjnej terenu. Szlak stanowić będzie element Wiślanej Trasy Rowerowej z Wisły do Gdańska, Szlaku rowerowego EuroVelo E2 Galway/Irlandia-Moskwa/Rosja i Eurovelo E11 Ateny/Grecja-Nordkapp/Norwegia oraz Szlaku Bursztynowego w systemie dróg rowerowych Greenways. Ze względu na istniejące walory przyrodnicze i warunki techniczne, szlak rowerowy zostanie zróżnicowany na odcinki o różnym charakterze, szerokości i rodzaju nawierzchni Określone zostały podstawowe parametry rozwiązań dla ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż Wisły oraz niektóre parametry powiązań z innymi trasami rowerowymi. Projekt koncepcyjny organizacji ruchu - tekst 0,62 MB Projekt koncepcyjny organizacji ruchu - rysunki 5,40 MB Przekroje 1,90 MB |
Plan sytuacyjny trasy (1:2000) 8,91 MB |
Kładka na terenie MPWiK 0,18 MB |
---|