Ulica Nowo-Ziemowita będzie przedłużeniem w kierunku wschodnim projektowanej Trasy
Świętokrzyskiej (ulicy klasy Z o przekroju dwujezdniowym). Na skrzyżowania Trasy Świętokrzyskiej z ul. Nowo-Ziemowita i Obwodnicą Środmiejską
przewidziano budowę skrzyżowania dwupoziomowego. W dalszym swoim przebiegu planowany ciąg uliczny w rejonie skrzyżowania istniejącej ul. Ziemowita z ulicami Wszeborską i Księcia Mieszka I,
przejdzie w korytarz istniejącego ciągu ul. Ziemowita - Swojska. W dalszym przebiegu na pograniczu Warszawy i Ząbek, zgodnie z dotychczasowymi opracowaniami planistycznymi,
planowany jest węzeł dwupoziomowy ulicy Nowo-Ziemowita z Trasą Olszynki Grochowskiej. Na terenie Ząbek przyjęto założenie o kontynuacji trasy drogowej w
pasie drogowym zarezerwowanym na ul. Nowo-Ziemowita, na odcinku pomiędzy Trasą
Olszynki Grochowskiej a ul. Sikorskiego w Ząbkach. Szerokość tego pasa wynosi od 43m do 46m z
zawężeniem w rejonie cmentarza przy ul. Piłsudskiego do 32m. Planowana ulica Nowo-Ziemowita połączy się na terenie Ząbek z drogą wojewódzką 634. W pasie dzielącym jezdnie planowanej ulicy Nowo-Ziemowita usytuowana zostanie trasa tramwajowa do Ząbek. Będzie ona przedłużeniem trasy przewidzianej w projekcie budowlanym Trasy Świętokrzyskiej. Zgodnie z projektem Trasy Świętokrzyskiej, trasa tramwajowa, w ciągu ul. Kijowskiej, na odcinku pomiędzy ul. Targową a ul. Tysiąclecia (rejon istniejącej pętli tramwajowej na ul. Kijowskiej) zostanie przebudowana a następnie przedłużona w kierunku wschodnim. W koncepcji trasy tramwajowej przyjęto, że szerokość torowiska, na odcinkach pomiędzy przystankami wynosi 8m. Pozwala to na poprowadzenie torowiska dwutorowego o rozstawie 3,90m ze słupami trakcyjnymi na międzytorzu, w osi torowiska, z obustronnie przyległymi jezdniami, gdzie krawężniki jezdni odległe są od osi toru o 2,05m. |
W dokumencie m.in.:Raport prezentuje wyniki opracowania pt.: "Studium przebiegu ul. Nowo Ziemowita- Swojska" wykonanego przez biuro projektowo-konsultingowe TransEko sp.j. na zamowienie Urzędu m. st. Warszawy, Biura Drogownictwa i Komunikacji. Raport przedstawia wyniki analizy możliwości przebiegu ul. Nowo Ziemowita (oraz budowy trasy tramwajowej w pasie dzielącym tej ulicy), na odcinku od Obwodnicy Środmiejskiej do granicy miasta. W ramach opracowania m.in.: - zbadano uwarunkowania powiązań planowanej trasy drogowej i tramwajowej z istniejącym i planowanym układem drogowym i transportu zbiorowego, - przeanalizowano dokumenty planistyczne i projektowe dotyczące planowanego zagospodarowania, - przedstawiono koncepcję usytuowania trasy drogowej wraz z trasą tramwajową, - przedstawiono założenia dotyczące kontynuacji przebiegu trasy tramwajowej poza obszar Warszawy, - przedstawiono koncepcję rozwiązań technicznych dla trasy drogowej oraz trasy tramwajowej, - przeprowadzono analizę uwarunkowań realizacyjnych, - wykonano prognozy ruchu drogowego i przewozów pasażerskich, - oszacowano koszty realizacji trasy drogowej i tramwajowej, - przedstawiono efekty funkcjonalno-ruchowe budowy trasy drogowej i tramwajowej. Prezentacja studium 5,75 MB |
Zanraniecka - Klukowska 0,94 MB |
Bardowskiego - TOG 0,71 MB |
Ząbki 0,74 MB |
---|