Droga Wojewódzka 634Warszawa - Ząbki - Zielonka - Wołomin - Miąse - Tłuszcz - Wólka KozłowskaDługość: 36,835 km (18+125 - 54+960)Zarządcą drogi jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. W stanie istniejącym droga na odcinkach pozamiejskich posiada jezdnię o szerokości 6,0m, zaś na odcinkach miejskich szerokość jezdni wynosi od 7,0 do 9,0m. Obszary miejskie znajdujące się na trasie DW 634 są silnie zurbanizowane, z licznymi punktami handlowo-usługowymi generującymi ruch pojazdów ciężkich. Duże natężenie ruchu pojazdów (w tym ciężkich), liczne skrzyżowania, brak utwardzonych poboczy, oraz silnie wyeksploatowana nawierzchnia stanowią zagrożenie dla stanu bezpieczeństwa na drodze i wpływają na niezadowalające warunki ruchu. Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 634 planowana jest co najmniej od 1995 roku. |
Istniejąca droga wojewódzka nr 634 od granic Warszawy do skrzyżowania z DW 631 przechodzi przez miasto Ząbki ulicami Łodygową, Piłsudskiego, ks. Skorupki.
Droga Wojewódzka 634 z jednej strony jest modernizowana przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich a z drugiej strony Warszawa przygotowuje projekt modernizacji Łodygowej do drogi dwujezdniowej z drogami serwisowymi. Cała ulica na odcinku warszawskim zostanie odwodniona, powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i nowe oświetlenie. Niewiele jak dotąd wiadomo o docelowym połączeniu inwestycji realizowanej przez miasto stołeczne z modernizacją ulicy Łodygowej w Ząbkach przez MZDW.
Burmistrz miasta Ząbki zaproponował śmiałą i ciekawą koncepcję modernizacji ulicy Łodygowej na terenie swojej gminy zakładającą budowę wiaduktu nad torami kolejowymi. Wiadukt ten jednocześnie ma skomunikować ulice Nowoprojektowaną w kierunku Nowoziemowita, jak również Nowoprojektowaną w kierunku centrum Ząbek. Komunikacja we wszystkich kierunkach była by zapewniona na zasadzie prawoskrętów. Dzięki takiemu rozwiązaniu można by zlikwidować obecny przejazd kolejowy i uniknąć zwężenia dwupasmowej ulicy Łodygowej z odcinka warszawskiego przed torami kolejowymi. Dodatkowo przy utworzeniu zjazdów z wiaduktu w kierunku Wołomina i Chełmżyńskiej przez Nowoprojektowaną stworzy się nowe połączenia umożliwiające pełne wykorzystanie dwujezdniowej ulicy Łodygowej rozdzielając ruch pojazdów w dwóch uprzywilejowanych kierunkach, skomunikuje się Targówek Fabryczny z pozostałą częścią Targówka poprzez ulicę Łodygową i Nowo-Ziemowita oraz znacząco usprawni komunikację z ulicy Chełmżyńskiej do Łodygowej i Ziemowita oraz przejazd przez Ząbki drogą wojewódzką DW634 i Piłsudskiego. Po wybudowaniu Wschodniej Obwodnicy Warszawy wszystkie kolizyjne przejazdy w promieniu trzech kilometrów od niej będą musiały zostać zlikwidowane, jako niebezpieczne - w tym także przejazd na Łodygowej. Tymczasem ZMID w swoim projekcie modernizacji ulicy Łodygowej wiaduktu nie uwzględnia. Plany burmistrza Ząbek przedstawiamy po prawej stronie. Źródło: robertperkowski.pl |
Wiaduky na Łodygowej - wariant 1 Wiaduky na Łodygowej - wariant 2 |
---|
Dokument zawiera m.in.:"Raport o oddziaływaniu na środowisko dla rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 634 relacji Warszawa - Wólka Kozłowska na odcinku od km 21+066 (skrz. z DW 631 do km 31+822 (skrz. z Al. Niepodległości w Wołominie)" został opracowany celem uzyskania przez Inwestora decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Przedmiotowy Raport został opracowany dla wariant II DW 634. W opracowaniu dokonano charakterystyki planowanego przedsięwzięcia oraz analizy potencjalnego oddziaływania Inwestycji na etapie realizacji i eksploatacji na poszczególne elementy środowiska przyrodniczego. Opis techniczny 4,67 MB Analiza warunków i bezpieczeństwa ruchu 5,23 MB Rozkład potoków ruchu 0,13 MB Mapy zasięgu oddziaływania emisjii hałasu 1,09 MB |
Mapa orientacyjna 1,49 MB Mapa obszarów chronionych 2,38 MB |
Mapy sytuacyjne 1:500 27,8 MB |
---|
Istniejąca droga wojewódzka nr 634 na tym odcinku przecina m.in. miejscowości Nowe Lipiny, Duczki. Miąse, Jasienica i Tłuszcz, gdzie znajduje się przejazd kolejowy przez linię Warszawa - Białystok. W miejscowości Wólka Kozłowska DW 634 łączy się z drogą nr 636 łączącą DK50 z S8.
Droga przebudowywana jest w miejscowości Duczki. Pomiędzy Wołominem, a Duczkami droga pójdzie nowym śladem. Nowy ślad drogi 634 zacznie się przy skrzyżowaniu Alei Niepodległości z ulicą 1 Maja. W tym miejscu zaplanowano rondo. Ślad ten zakończy się wlotem na starą DK634 na wysokości szkoły w Duczkach, gdzie z uwagi na układ komunikacyjny będą musiały być wykonane dwa ronda -- jedno powstanie w miejscu gdzie do nowego śladu 634 włączona zostanie Szosa Jadowska zaś drugie zostanie wykonane w celu włączenia ulicy Ręczajskiej w Grabiu Nowym. Na rzece Czarnej zostanie wykonany most. Wraz z budową drogi zostanie wykonana ścieżka pieszorowerowa oraz drogi serwisowe do obsługi mieszkańców. Dalsze plany modernizacji DW 634 do Wólki Kozłowskiej przewidują prowadzenie drogi starym śladem i przekrój 1 x 2. |