DK 50 Sochaczew - Mińsk Mazowiecki DK 50 Mińsk Mazowiecki - Łochów DK 62 Łochów - Wyszogród |
DK 50 i DK 62 - Duża Obwodnica Warszawy |
---|
Duża Obwodnica Warszaw, zwana też obwodnicą tranzytową, omija Warszawę średnio 20-30 km od granic miasta stołecznego.
Ma za zadanie obsłużyć ruch tranzytowy w kierunku wschód - zachód, a także Via Baltica, zwłaszcza pojazdów ciężkich, których celem nie jest m.st. Warszawa.
Obwodnica ta składa się z dróg krajowych numer 50 i 62. Przechodzi w okolicach miast: Sochaczew, Żyrardów,
Mszczonów, Grójec, Góra Kalwaria, Kołbiel, Mińsk Mazowiecki, Łochów, Wyszków,
Serock, Zakroczym, Wyszogród. W latach 2003-2007 zmodernizowano DK nr 50, w dalszej kolejności planowana jest modernizacja drogi krajowej nr 62 pomiędzy Łochowem, a Wyszogrodem.
Wszystkie odcinki dróg na obwodnicy tranzytowej uzyskają klasę jednojezdniowych lub dwujezdniowych dróg głównych ruchu przyspieszonego z pasami awaryjnymi i z ograniczoną dostępnością porzez węzły i zjazdy.
Poprawi to płynność ruchu i zwiększy przepustowość trasy, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu.
Celem ograniczenia uciążliwości dla mieszkańców na całej obwodnicy powstaną obwodnice większych miast i miejscowości.
Nawierzchnia na całym odcinku obwodnicy tranzytowej zostanie dostosowana do obciążenia 115 kN/oś. Planowana prędkość projektowa na obwodnicy będzie wynosić od 60 do 100 km/h, w zależności od odcinka. Przebudowa południowego odcinka Dużej Obwodnicy Warszawy (DK50) to jeden z pierwszych projektów modernizacji dróg w ramach programu pomocowego UE. Odcinek drogi krajowej nr 50 pomiędzy Sochaczewem a Mińskiem Mazowieckim jest usytuowany w Korytarzu II transeuropejskich sieci transportu i jest częścią międzynarodowej trasy Berlin - Warszawa - Mińsk - Moskwa. Obecnie droga ta zastępuje nieistniejący odcinek drogi A2 i jest przeznaczona do przejęcia intensywnego ruchu drogowego (głównie pojazdów ciężkich) omijającego Warszawę od południa. Prace realizowano w ramach przedsięwzięcia ISPA nr: 2002/PL/16/P/PT/018. Program ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre- Accession) jest jednym z trzech programów pomocy finansowej UE dla 10 państw kandydujących z Europy Środkowo-Wschodniej. ISPA finansuje projekty infrastrukturalne z dziedziny ochrony środowiska i transportu. 75 procent kosztów wyłożyła Unia Europejska, 25 procent środków pochodziło z budżetu państwa. |
Długość odcinka: 15,1 km Przekrój: 1 x (2 + 1) Prędkość projektowa: 100 km/h Realizacja w latach 2009-12. Oddanie do ruchu 27 XI 2012 Oficjalna strona inwestycji: obwodnicazyrardowa.pl Powiązania z drogami publicznymi: - 2 węzły - z planowaną autostradą A2 (węzeł Wiskitki) i z drogą wojewódzką nr 719. - na początki i na końcu obwodnicy planowane są skanalizowane ronda Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. |
Długość odcinka: 6,3 km Przekrój: 1 x 2 + jezdnie zbiorcze Prędkość projektowa: 100 km/h Zrealizowano w latach 2009-11 Oficjalna strona inwestycji: obwodnicamszczonowa.pl Powiązania z drogami publicznymi: - 2 węzły - z istniejącą obwodnicą zrealizowaną w 2004 roku (etap I) i z ulicą Tarczyńską Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. |
Długość odcinka: 10,6 - 11,6 km (w zależności od wariantu) Przekrój: 1 x (2 + 1); w węzłach 2 x 2 Prędkość projektowa: 80 km/h Planowana realizacja w latach 2013-15 Powiązania z drogami publicznymi: - 3 węzły - dwa na początku i na koncu odcinka oraz jeden z projektowaną drogą espresową S17 Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. Informacja o planowanym przedsięwzięciu 0,2 MB Mapa obwpdnicy na tle obszarów Natura 2000 3,53 MB |
W dokumencie m.in.:Celem sporządzenia niniejszego raportu jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla proponowanej do realizacji inwestycji pn. "Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 50 Mińsk Mazowiecki - Łochów od km 217+829,49 do km 225+700 oraz od km 227+500 do km 256+706,03". Przedmiotem Raportu jest określenie potencjalnego wpływu przedsięwzięcia na poszczególne elementy środowiska oraz zdrowie ludzi, opierając się na przyjętych rozwiązaniach technologicznych, technicznych a także lokalizacyjnych. Streszczenie raportu 2,87 MB Uzgodnienia 28,0 MB Dokumentacja fotograficzna 1,23 MB |
Wariant 0 (bezinwestycyjny) 171 MB |
|
---|---|
Wariant I (podstawowy) - 2011 rok 186 MB |
Wariant I (podstawowy) - 2028 rok 195 MB |
Wariant II - 2011 i 2028 rok 9,40 MB |
Wariant III - 2011 i 2028 rok 10,5 MB |
Źródło: Tygodnik Wyszkowiak |
Długość odcinka: około 10 km Przekrój: 1 x (2 + 1); Powiązania z drogami publicznymi poprzez węzły. |
Długość odcinka: 6,3 km Przekrój: 2 x 2 Prędkość projektowa: 80 km/h Zrealizowano w latach 2009-11 Oficjalna strona inwestycji: obwodnicaserocka.pl Powiązania z drogami publicznymi: - 3 węzły - dwa z dk 62 i jeden na początku odcinka Pozostałe drogi przecinające obwodnicę zaprojektowane są jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na projektowaną drogę. |
Przedmiotem przedsięwzięcia jest rozbudowa drogi krajowej nr 62 Wierzbica - Wyszków na
odcinku od skrzyżowania z drogą nr 61 do końca m. Łacha z wyłączeniem mostu na rzece Narew. Długość odcinka: 1,5 km. Dane techniczne rozbudowanej drogi: - klasa ulicy G - prędkość projektowa 60 km/h , - kategoria ruchu KR-5 , - szerokość ulicy w liniach rozgraniczających 24 - 37m , - szerokość jezdni 2 x 3,0 m , 2 x 3,5 m - szerokość chodników jednostronnych 2,5 m , Karta informacyjna przedsięwzięcia 1,30 MB Plany sytuacyjne 0,67 MB |
Długość odcinka: 19 - 21 km (w zależności od wariantu) Powiązania z drogami publicznymi poprzez ronda i skrzyżowania. |
Długość odcinka: 7,1 - 7,5 km (w zależności od wariantu) Powiązania z drogami publicznymi poprzez ronda i skrzyżowania. |