Koncepcja programowa Dok. środowiskowa |
Trasa NS
|
---|
Droga krajowa nr 7 na odcinku pomiędzy Warszawą a Grojcem jest ogólnodosteępna, obsługująca teren
przyległy. Przebiega po terenie nizinnym, sąsiadując z zabudową o charakterze podmiejskim,
częściowo zagrodową i rolniczą. W rejonie projektowanego
Węzła Magdalenka droga przecina kompleksy leśne. Droga, obecnie sklasyfikowana jako GP, posiada
dwie jezdnie dwupasowe, z utwardzonymi poboczami o zróżnicowanej szerokości, rozdzielone pasem
dzielącym. Skrzyżowania posadowione są wyłącznie na poziomie terenu. Połączenia dróg gminnych zrealizowane
są na skrzyżowaniach. Zjazdy na posesje i pola zlokalizowane są bezpośrednio z drogi krajowej. Dostosowanie istniejącej dwujezdniowej drogi krajowej nr 7 do parametrow drogi ekspresowej o całkowicie ograniczonej dostępności lub jej poprowadzenie po całkowicie nowym śladzie niesie ze sobą konieczność rozpatrzenia następujących aspektow: Podstawowe parametry techniczne przyszłej trasy S7: |
Część ogólna opisowaW dokumencie m.in.:Plan orientacyjny 64,9 MB Plan sytuacyjny 79,3 MB Przekroje poprzeczne 4,96 MB Inwentaryzacja obiektów kubaturowych 33,1 MB Podział odcinków na zadania realizacyjne 228 MB |
Część technicznaW dokumencie m.in.:Profil podłużny 10,2 MB Przejścia dla zwierząt i przepusty 1,39 MB System odwodnienia 1,43 MB Prognozy ruchu 4,35 MB Koncepcja organizacji ruchu - opis 2,21 MB Koncepcja organizacji ruchu - mapy 122 MB |
W dokumencie m.in.:Celem niniejszego raportu jest przedłożenie go jako załącznika do wniosku w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla proponowanego do realizacji przedsięwzięcia pn. "Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 w kierunku Grójca". Przedmiotem Raportu jest określenie potencjalnego wpływu przedsięwzięcia na poszczególne elementy środowiska oraz zdrowie ludzi, opierając się na przyjętych rozwiązaniach technologicznych, technicznych a także lokalizacyjnych. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiatach: warszawskim - zachodnim (dzielnica Ursynów), pruszkowskim (gmina Raszyn), piaseczyńskim (gminy: Lesznowola i Tarczyn) oraz grójeckim (gmina Grójec). W opracowaniu analizowanych jest pięć wariantów przebiegu trasy (Wariant I, Wariant II, Wariant III, Wariant IV i Wariant IVa). Streszczenie raportu 0,85 MB Opinie i uzgodnienia - część I 10,1 MB Opinie i uzgodnienia - część II 11,0 MB |
Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 7 od węzła "Magdalenka" do obwodnicy Grójca |
|||||
Skala 1:25000 Magdalenka - Mroków |
Skala 1:25000 Tarczyn |
Skala 1:25000 Grójec |
|||
---|---|---|---|---|---|
|
|||||
Budowa po śladzie NS od węzła "Lotnisko" (S2 - POW) do obwodnicy Grójca |
|||||
Skala 1:25000 Lesznowola |
Skala 1:25000 Antoninów |
Skala 1:25000 Tarczyn |
Skala 1:25000 Grójec |
||
|
|||||
Budowa po śladzie NS od węzła "Lotnisko" (S2 - POW) do obwodnicy Grójca z wejściem na obwodnicę Tarczyna |
|||||
Skala 1:25000 Lesznowola |
Skala 1:25000 Antoninów |
Skala 1:25000 Tarczyn |
Skala 1:25000 Grójec |
||
|
|||||
Budowa po śladzie NS od węzła "Lotnisko" (S2 - POW) do obwodnicy Grójca z maksymalnym wykorzystaniem korytarza rezerwowanego pod autostradę |
|||||
Skala 1:25000 Lesznowola |
Skala 1:25000 Antoninów |
Skala 1:25000 Tarczyn |
Skala 1:25000 Grójec |
||
|
|||||
|
Skala 1:25000 0,80 MB |
Analizowane warianty inwestycji nie przebiegają poprzez lub w bezpośrednim sąsiedztwie Parków
Narodowych, Parków Krajobrazowych, rezerwatów przyrody oraz obszarów Natura 2000.
Trasy wszystkich projektowanych wariantów przebiegają przez Warszawski Obszar Chronionego
Krajobrazu oraz Obszar Chronionego Krajobrazu Rzeki Jeziorki. Na terenie Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, w okolicy m. Struga w odległości ok. 250m od przebiegu wariantów II, III, IV i IVa zlokalizowano cenne siedlisko przyrodnicze - las łęgowy olszowo-jesionowy (kod 91E0). Powierzchnia siedliska wynosi 6,2 ha. Drzewostan stanowi w 100% olsza. Warianty IV i IVa zostały zaprojektowane w obszarze chronionego krajobrazu Dolina Rzeki Jeziorki, w terenach chronionych ze względu na wyróżniający się krajobraz o zróżnicowanych ekosystemach a także pełnionej funkcji korytarzy ekologicznych. W miejscowości Podole, Duży Dół projektowana droga oraz węzeł komunikacyjny znalazły się na terenie istniejącego kompleksu stawów rybnych, w których występują naturalne źrodła wody zaopatrujące jeziorka tej okolicy w północnej części obszaru chronionego gminy Grojec połączonego czynnym ekosystemem wodnym do rzeki Jeziorki. Obiekty te zbudowane zostały w połowie XIX wieku przez właściciela majątku Kośmin - Czekanowskiego. Odbudowane w znacznej mierze w latach 70-tych i 80-tych stanowią wyjątkową architekturę inżynieryjną. W projektowanym obszarze drogi ( wariant IV i IVa) oraz węzła komunikacyjnego Tarczyn II obiekty wodne obsadzone są starodrzewem 18 sztuk jesiona w wieku szacunkowym ok. 200 lat. Występują też starodrzew dęba, starodrzew modrzewia, 2 sztuki topoli włoskich. W wariancie IV napotykamy na 2 ponad 300 letnie dęby szypułkowe na granicy obszaru chronionego dorzecza Jeziorki w miejscowości Podole graniczącej ze Skrzeczeńcem. W bliskim sąsiedztwie planowanej drogi wariantu IVa znajduje się starodrzew 2 sztuk dęba oraz 3 sztuk lip. W rejonie tym znajduje się kompleks lasów sosnowo-modrzewiowych, dębowych, z pofałdowaniem pagórkowatym terenu. Trasa wariantow II, III, IV i IVa na terenie gminy Piaseczno przebiega w odległości ok. 200m od użytku ekologicznego "Wola Gołkowska". W sąsiedztwie projektowanej drogi występują pomniki przyrody ożywionej na terenie gminy Piaseczno oddalone ok. 200m od wariantów II, III, IV i IVa oraz aleja 32 klonow srebrzystych oddalona ok. 500m od tych wariantów. Ponadto przy węźle "Złotokłos" w odległości ok. 750m od trasy tych wariantów znajduje się park z cennym drzewostanem - pomnikami przyrody. W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono, że nie wystąpi konflikt sieci korytarzy ekologicznych o znaczeniu krajowym i międzynarodowym z rozbudowywanym odcinkiem drogi S-7. W zasięgu inwestycji występują korytarze ekologiczne o znaczeniu lokalnym. |
Wariant 0 11,0 MB |
Wariant 1 8,00 MB |
Wariant 2 54,6 MB |
---|---|---|
Wariant 3 19,8 MB |
Wariant 4 45,4 MB |
Wariant 4a 46,2 MB |