Projekt budowlany Raport ooś odc. Młodocin-Orońsko |
Radom - granica województwa mazowieckiego |
---|
Dostosowanie jednojezdniowej drogi do parametrów drogi ekspresowej, o całkowicie
ograniczonej dostępności, wiąże się z koniecznością rozwiązania wielu problemów
technicznych, przyrodniczych i społecznych, w tym m.in. z: - dobudowaniem drugiej jezdni (przy wykorzystaniu jezdni istniejącej) lub wytyczeniem przebiegu dwujezdniowej drogi po nowym śladzie, - zapewnieniem włączeń dla ruchu na drodze ekspresowej w węzłach (lokalizacja węzłów), - zapewnieniem połączeń dla ruchu lokalnego między węzłami, przerwanych przez całkowite ograniczenie dostępności, - zapewnieniem możliwości prowadzenia ruchu autobusowego, - zapewnieniem możliwości bezkolizyjnego ruchu pieszego, - zapewnieniem przejść ekologicznych, - wybudowanie miejsc obsługi podróżnych (MOP-ow), - przeanalizowaniem możliwych sposobów ograniczenia negatywnego wpływu drogi ekspresowej na środowisko. Spełnienie powyższych wymagań musi wiązać się z koniecznością częściowych lub pełnych wyburzeń kolidujących budynków mieszkalnych i przemysłowych, wycinką roślinności (w tym fragmentów lasów) oraz zmianą lokalnych uwarunkowań, tak społecznych jak i środowiskowych. Alternatywą dla dostosowywania istniejącej drogi jednojezdniowej do parametrów drogi ekspresowej może być wytrasowanie nowego przebiegu drogi ekspresowej po całkowicie nowym śladzie. Istniejąca droga pozostając w stanie nienaruszonym staje się drogą do obsługi ruchu lokalnego. Podstawowe parametry techniczne przyszłej trasy S7: |
Raport o oddziaływaniu na środowisko w ramach powtórnej oceny oddziaływania na środowiskoW dokumencie m.in.:Przedmiotem raportu o oddziaływaniu na środowisko jest przedsięwzięcie polegające na budowie drogi krajowej nr S7 o parametrach trasy ekspresowej na odcinku od km 487+104,15 - granica woj. mazowieckiego. Niniejszy odcinek stanowi Etap I budowy drogi ekspresowej S7 na tym odcinku - od km 487+104,15 do km 503+357,16 i od km 505+109,25 do km 506+802,18. Raport o oddziaływaniu na środowisko został sporządzony w celu przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach zmiany zezwolenia na realizację inwestycji polegającej na budowie drogi krajowej nr S7 o parametrach trasy ekspresowej na odcinku. od km 487+104,15 do km 503+357,16 i od km 505+109,25 do km 506+802,18 w związku ze zmienionymi standardami w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Z przedmiotowego zakresu wyłączony jest odcinek od km 503+357,16 i od km 505+109,25 (rejon miejscowości Barak). Dla przedmiotowego odcinka uzyskiwana jest odrębna decyzja ZRID. Streszczenie raportu 0,678 MB Prognozy ruchu 3,72 MB MB |
Klimat akustyczny bez ekranów 29,6 MB |
Klimat akustyczny z ekranami 29,6 MB |
---|
W dokumencie m.in.:Celem wykonania raportu o oddziaływaniu na środowisko w granicach województwa mazowieckiego (od km 485+600 do ok. km 507+000) było określenie skutków środowiskowo-przestrzennych, wynikających z rozbudowy drogi krajowej Nr 7, koniec obwodnicy Radomia - Skarżysko-Kamienna, km 485+600 - km 513+243, na etapie prac budowlanych oraz w trakcie późniejszej eksploatacji. Rozpatrywane były interakcje pomiędzy opiniowaną drogą a najbliższymi terenami mieszkaniowymi (wpływ na ludność), faunę i florę, wodami podziemnymi i powierzchniowymi, powierzchnią ziemi, obiektami podlegającymi ochronie z tytułu ustawy o ochronie przyrody oraz dobrami kultury. Streszczenie raportu 0,18 MB |
Wariant 0 (stan istniejący) 1,72 MB |
Wariant 1 1,64 MB |
Wariant 3 1,77 MB |
---|
Analizowana inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S7, o długości około 4,5 km, na odcinku
Młodocin Mniejszy - Krogulcza Sucha - Orońsko, który stanowi nieodłączną część
większego zadania inwestycyjnego polegającego na budowie drogi ekspresowej S7
od początku projektowanej obwodnicy Radomia do granicy województwa
mazowieckiego i świętokrzyskiego.
Objęty raportem odcinek na północy stanowi końcowy fragment projektowanej
obwodnicy Radomia (na długości około 2 km), natomiast część południowa zalicza
się do odcinka projektowego drogi ekspresowej S7 o nazwie koniec obwodnicy
Radomia - granica województwa mazowieckiego (na długości około 3 km).
Z obu ww. inwestycji zostały wyłączone
fragmenty stanowiące odcinek analizowany w ramach raportu. Dla tego odcinka
konieczne jest uzyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla nowego
wariantu przebiegu drogi ekspresowej S7 na odcinku Młodocin - Krogulcza Sucha -
Orońsko. Konieczność uzyskania nowej Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
dla fragmentów drogi ekspresowej S7 wyłączonych z wniosku o ZRID, wynika
z niezgodności projektowanej inwestycji na tym odcinku z zakresem obowiązujących
Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach niniejszego opracowania analizie poddano dwa warianty inwestycyjne:
|
Plan orientacyjny |
---|
W dokumencie m.in.:Raport o oddziaływaniu na środowisko został opracowany w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Celem opracowania jest określenie wpływu planowanej inwestycji na środowisko i zdrowie ludzi na etapie budowy i użytkowania planowanej inwestycji, a także przedstawienie rozwiązań technicznych i działań mających na celu złagodzenie lub wyeliminowanie negatywnych oddziaływań. Podstawę niniejszego raportu stanowi dotychczas przygotowana dokumentacja projektowa i raporty oddziaływania na środowisko opracowywane na wcześniejszych etapach przygotowania inwestycji. Streszczenie raportu 3,10 MB Uzgodnienia i opinie 3,66 MB Mapa ewidencji gruntów 2,66 MB |
Uwarunkowania środowiskowe 1,91 MB |
Klimat akustyczny oraz wyburzenia 3,34 MB |
Urządzenia chroniące środowisko 3,45 MB |
Planowane kompensacje JPG 1,66 MB |
---|