|
Modernizacja ulic Marsa i Żołnierskiej
|
Do czasu zbudowania Trasy Olszynki Grochowskiej (jako wschodniej części Obwodnicy Miejskiej) ciąg ulic Marsa i Żołnierskiej będzie pełnił rolę wschodniej części Obwodnicy Etapowej Centrum.
W celu przystosowania ulic Marsa i Żołnierskiej do pełnienia funkcji obwodowej miasto stołeczne planuje ich rozbudowę w klasie GP (głównej ruchu przyspieszonego) od węzła Marsa z Trasą Siekierkowską do granicy administracyjnej Warszawy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 631. Długość rozbudowywanego odcinka ok. 4,8 km (projekt nie przewiduje modernizacji dalszego odcinka ul. Marsa od ul. Żołnierskiej w stronę Rembertowa).
W stanie istniejącym, ciąg ulic Marsa-Żołnierska stanowi jedną z istotnych arterii
komunikacyjnych we wschodnim obszarze Warszawy. Ponadto jest to jedna z podstawowych
tras, ktora wyprowadza ruch z prawobrzeżnej Warszawy w kierunku północnym. Rola tego ciągu drogowego
wzrosła po dokończeniu budowy Trasy Siekierkowskiej po stronie
praskiej.
Odcinek ulic Marsa i Żołnierska przebiegają w ciągu drogi wojewódzkiej
nr 631, w granicach miasta stołecznego Warszawy. Przebiega przez tereny trzech dzielnic: Praga-Południe, Wawer
i Rembertów.
|
|
Główne parametry techniczne
klasa techniczna | ulica główna ruchu przyspieszonego - GP |
prędkość projektowa dla jezdni głównych | 60 km/h i 70 km/h |
ilość jezdni | 2 |
ilość pasów/ szerokość jezdni (głównych) | ul. Marsa 2x3, 2x4 i 2x(2+2) pasy ruchu, każdy szerokości 3,5 m
ul. Żołnierska 2x2 pasy ruchu, każdy szerokości 3,5 m
|
szerokość pasa dzielącego | 4,0 m, w tym umocnione opaski po 0,50 m |
wysokość skrajni pionowej | 4,70 m |
obciążenie na oś | 115 kN/oś |
Projekt przewiduje także budowę i przebudowę niektórych ulic bocznych (Jordańskiej, Optycznej, Szpaczej) w celu umożliwienia dojazdu do posesji. Wzdłuż całej długości trasy projektowany jest ciąg pieszo-rowerowy. W rejonie przebiegu trasy w sąsiedztwie istniejącej zabudowy zaprojektowano ekrany akustyczne.
Etap I - rozbudowa ulicy Marsa
W dniu 21 grudnia 2010 Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor z kosztem przebudowy 71 milionów złotych. Inwestycja realizowana w latach 2011-2014.
Zakres modernizacji objął budowę dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową, przebudowę skrzyżowania z ulicą Chełmżyńską oraz fragmentu ulicy Marsa do skrzyżowania z ulicą Żołnierską.
Długość odcinka budowy - 0,93 km. Kompleksowy zakres inwestycji wymagał również
przebudowy sieci lokalnego układu drogowego, istniejącej infrastruktury kolidującej
z projektowaną drogą oraz wykonanie urządzeń ograniczających negatywny wpływ ruchu
drogowego na środowisko.
Wybrane elementy z projektu wykonawczego dla etapu I
Plan sytuacyjny 7,54 MB
Plan sytuacyjny rozbiórek 2,84 MB
Przekroje normalne 12,8 MB
Ekrany akustyczne 7,97 MB
Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego: opis 0,27 MB
rysunki 9,83 MB
|
Plan orientacyjny 3,60 MB
|
Etap II - rozbudowa ulicy Żołnierskiej
Analizowana inwestycja obejmuje budowę drogi wojewódzkiej nr 631 (ciągu ulic Marsa -
Żołnierska) na odcinku od węzła Marsa (ul. Naddnieprzańska) do granicy miasta Warszawy
o parametrach drogi głównej ruchu przyśpieszonego (Gp). Długość odcinka budowy -
4,8 km. Kompleksowy zakres inwestycji wymaga, oprócz powyższego, przebudowy sieci
lokalnego układu drogowego, istniejącej infrastruktury kolidującej z projektowaną drogą oraz
wykonanie urządzeń ograniczających negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko.
Raport obejmuje swoim zakresem analizę
całego, niezrealizowanego przedsięwzięcia, polegającego na budowie drogi wojewódzkiej
nr 631 w ciągu ulic Marsa - Żołnierska, na odcinku: węzeł Marsa - granica miasta. Niniejszy raport o oddziaływaniu na
środowisko zostanie złożony do Wojewody Mazowieckiego, który przekaże go Regionalnej
Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie celem przeprowadzenia przez ten organ
postępowania ponownej oceny oddziaływania na środowisko.
Celem wykonania niniejszego raportu jest między innymi:
- identyfikacja i weryfikacja danych dotyczących poszczególnych komponentów
środowiska przyrodniczego i kulturowego, w tym zabytków, znajdujących się
w obszarze potencjalnego oddziaływania projektowanego przedsięwzięcia;
- określenie wpływu analizowanego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze,
zabytki i krajobraz;
- ocena zaprojektowanych działań minimalizujących negatywny wpływ
przedsięwzięcia;
- porównanie rozwiązań projektowych z zapisami decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach, wydanej dla analizowanego przedsięwzięcia.
Decyzja środowiskowa z dnia 25 lutego 2008 r. 0,523 MB
Postanowienie o etapowaniu inwestycji z dnia 23 kwietnia 2012 r. 0,134 MB
Uzgodnienie RDOŚ do zezwolenia na realizację inwestycji z dnia 3 czerwca 2015 r. 1,07 MB
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji z dnia 30 listopada 2015 r. 2,34 MB
Sprostowanie do zezwolenia na realizację inwestycji z dnia 24 marca 2016 r. 0,169 MB
Raport oddziaływania na środowisko
MATERIAŁY DO WNIOSKU O WYDANIE
DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH
UWARUNKOWANIACH ZGODY NA REALIZACJĘ
PRZEDSIĘWZIĘCIA
|
Dokument zawiera m.in.:
OPIS PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA DROGOWEGO
CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA W OBSZARZE PRZEWIDYWANEGO ODDZIAŁYWANIA PRZEDSIĘWZIĘCIA
OPIS PRZEWIDYWANYCH ODDZIAŁYWAŃ NA ŚRODOWISKO W CZASIE REALIZACJI I EKSPLOATACJI
OKREŚLENIE POTENCJALNYCH ZAGROŻEŃ DLA WARUNKÓW ŻYCIA I ZDROWIA LUDZI
OKREŚLENIE POTENCJALNYCH ZAGROŻEŃ I SZKÓD DLA ZABYTKÓW W OBRĘBIE PLANOWANEGO TERENU BUDOWY
OPIS DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU ZAPOBIEGANIE, OGRANICZANIE LUB KOMPENSACJĘ PRZYRODNICZĄ
ANALIZA MOŻLIWYCH KONFLIKTÓW SPOŁECZNYCH ZWIĄZANYCH Z PLANOWANYM PRZEDSIĘWZIĘCIEM
Niniejsze opracowanie zostało wykonane w związku z Postanowieniem Nr 643/OŚ/2006,
z dnia 12 grudnia 2006 r. wydanym przez Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy
nakazującym sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko planowanego
przedsięwzięcia polegającego na modernizacji ciągu ulic Marsa - Żołnierska.
Przedsięwzięcie będące przedmiotem niniejszego Raportu o oddziaływaniu
na środowisko polegać będzie na modernizacji ciągu ulic Marsa - Żołnierska, na odcinku
od ul. Naddnieprzańskiej do granicy miasta stołecznego Warszawy (km
0+000 - km 4+818).
Analizowana w Raporcie inwestycja dotyczy modernizacji istniejącego ciągu dróg. W związku z
tym, w ramach niniejszego opracowania szczegółowo analizowano wariant inwestycyjny w
jednej lokalizacji - po śladzie istniejących ulic, oraz wariant polegający na niepodejmowaniu
przedsięwzięcia - wariant "0".
|
ZAŁĄCZNIKI
D Z I A Ł A N I A S I S K O M
|
Wniosek z konsultacji społecznych w sprawie
projektu modernizacji ulic Marsa i Żołnierskiej 17 lipca 2006r.
Zawiera wnioski zmian w projekcie modernizacji ulic Marsa i Żołnierskiej:
1. Zaprojektowanie dodatkowego, czwartego pasa ruchu, na odcinku od wiaduktu nad torami kolei otwockiej w km 0+185 do wyjazdu z ul. Naddnieprzańskiej w km 0-015.
2. Zaprojektowanie dodatkowego, czwartego pasa ruchu, na odcinku od zjazdu w ul. Naddnieprzańską w km 0-015 do wiaduktu nad torami kolei otwockiej w km 0+185.
3. Utrzymanie bezpośredniego zjazdu z ul. Marsa w ul. Naddnieprzańską, z dodatkowego, czwartego pasa ruchu (patrz pkt. 1), lub poprzez pas wyłączenia od km 0+185 do km 0+020 .
4. Utrzymanie bezpośredniego wjazdu z ul. Naddnieprzańskiej w ul. Marsa, na dodatkowy, czwarty pas ruchu (patrz pkt. 2), lub poprzez pas włączenia od km 0+020 do km 0+185
|
|
Uzupełnienie i przypomnienie wniosku z konsultacji społecznych
w sprawie projektu modernizacji ulic Marsa i Żołnierskiej 6 września 2006r.
W związku z brakiem odpowiedzi na nasze pismo MZO/III/2/3/06/JJ z dnia 17.07.2006 r. pragniemy przypomnieć o zawartym w nim wniosku wprowadzenia następujących zmian w projekcie modernizacji ulic Marsa i Żołnierskiej oraz dodatkowo pragniemy zgłosić następującą uwagę:
Obecne rozwiązanie włączenia estakad w ciągu ul. Żołnierskiej może utrudnić zaplanowane w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy połączenie ul. Nowochełmżyńskiej z ul. Żołnierską. Pozostawienie tego rozwiązania bez zmian może spowodować w przyszłości jedynie wykonanie relacji prawego skrętu z ul. Nowochełmżyńską. Dlatego też proponujemy przedłużenie estakad do około km 1+450 w ciągu ul. Żołnierskiej, które umożliwi stworzenie w przyszłości węzła typu WB z ul. Nowochełmżyńską.
|
|
Odpowiedź Zarządu Dróg Miejskich na wnioski SISKOM z dnia 2 października 2006 r.
W nawiązaniu do pisma SISKOM oraz pisma Transprojekt-Warszawa znak: PD/RMA/PD-399/1393/09/2006 z dnia 20.09.2006 r. dotyczącego postulatów do projektu ul.Marsa-Żołnierska Zarząd Dróg Miejskich zwraca się z prośbą o przeanalizowanie i przedstawienie zmiany projektu w stosunku do koncepcji opracowanej przez BPRW, przy założeniu 2x4 pasy ruchu na ul.Marsa na odc. od ul.Naddnieprzeńskiej do wiaduktu nad koleją.
Jednocześnie prosimy o sprawdzenie zakresu zmiany linii rozgraniczającej przy założeniu bezkolizyjnego przejścia nad ul.Czwartaków.
|