Zakręt - Lubelska STEŚ 2015 Mat. archiwalne |
Wschodnia Obwodnica Warszawy |
---|
Wschodnia Obwodnica Warszawy (WOW) będzie trasą ekspresową
zamykającą od wschodu ring warszawskiej obwodnicy ekspresowej. Projektowana jest jako poprowadzona nową trasą droga ekspresowa (S-17),
łącząca się od zachodu z drogą S-8 Warszawa - Białystok a od wschodu z autostradą A2 i drogą S-2 (Południową Obwodnicą Warszawy).
Pozwoli ona na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszary zwartej zabudowy miejskiej, zmniejszy obciążenie dróg w rejonie Ząbek, Zielonki i Wesołej, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa.
Inwestycja zlokalizowana jest w całości na terenie województwa mazowieckiego
i przebiega przez tereny czterech powiatów: wołomiński (m. Marki, m. i gm. Ząbki oraz m.
Zielonka), m. st. Warszawa (dzielnice: Warszawa-Rembertów i Warszawa-Wesoła), miński (m.
Sulejówek) oraz otwocki (gm. Wiązowna).
Podstawowe parametry techniczne:
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem dokumentacji jest Raport o oddziaływaniu na środowisko, wykonany w ramach powtórnej oceny oddziaływania na środowisko przed uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla inwestycji pn.: "Budowa węzła "Lubelska" na przecięciu dróg ekspresowych S2 i S17 do autostrady A2", od km 16+728 do km 18+666 w ciągu S17.
|
W dokumencie m.in.:Przedmiotem opracowania jest planowana budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 na parametrach drogi ekspresowej, na odcinku od węzła "Drewnica" do węzła "Zakręt". Celem raportu o oddziaływaniu planowanej inwestycji na środowisko jest prognoza wpływu projektowanego przedsięwzięcia na poszczególne elementy środowiska przyrodniczego oraz kulturowego z uwzględnieniem aspektów związanych z ochroną zdrowia i życia ludzi. Lokalizacja inwestycji na tle obszarów chronionych, skala 1:25 000 14,8 MB Zespolone przejścia dla dużych zwierząt. Zestawienie projektowanych zbiorników retencyjnych 1,10 MB Przekrój geotechniczny 9,63 MB Lokalizacja ujęć wód oraz zagrożenia wód podziemnych, skala 1:25 000 12,1 MB Lokalizacja obiektów zabytkowych i stanowisk archeologicznych, skala 1:25 000 11,9 MB Warianty węzłów, skala 1:5000 3,78 MB Załączniki 7 - 12 (multiple files) 71,7 MB |
Wariant 1 17,1 MB |
Wariant 2 17,3 MB |
---|---|
Wariant 3 12,9 MB |
Wariant 4 12,5 MB |
Wariant 5 17,3 MB |
Wariant 6 12,9 MB |
Wariant 7 13,0 MB |
Wariant 8 17,3 MB |
Wariant 1 16,8 MB |
Wariant 2 16,4 MB |
---|---|
Wariant 3 12,3 MB |
Wariant 4 12,1 MB |
Wariant 5 16,9 MB |
Wariant 6 12,4 MB |
Wariant 7 12,5 MB |
Wariant 8 16,7 MB |
Uzupełnienie nr 1 dla odcinka węzeł "Drewnica" - km 3+600(wrzesień 2015):Uzupełnienie do Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedłożonego do postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 parametrach trasy ekspresowej na odcinku węzeł "Drewnica" (z węzłem) na drodze S8 - do km ok. 3+600. Zakres uzupełnień zgodny pismem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 31 lipca 2015 r., znak WOOŚ-II.4200.19.2015.TR.3. Spis załączników: 1. Środowiskowe uwarunkowania budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy, skala 1:5 000; 2. Zestawienie zbiorników retencyjnych; 3. Punkty oceny imisji hałasu (załącznik 8c z Raportu OOŚ); 4. Obliczenia emisji zanieczyszczeń powietrza; 5. Raport ze spotkań informacyjnych przeprowadzonych w 2013 r.; Załączniki 1 - 4 12,6 MB Załacznik 5 49,3 MB |
Uzupełnienie nr 2 dla odcinka węzeł "Drewnica" - km 3+600(listopad 2015):Uzupełnienie do Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedłożonego do postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 parametrach trasy ekspresowej na odcinku węzeł "Drewnica" (z węzłem) na drodze S8 - do km ok. 3+600. Zakres uzupełnień zgodny pismem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 25 września 2015 r., znak WOOŚ-II.4200.19.2015.TR.5. |
Uzupełnienie nr 1 dla odcinka km 3+600 - węzeł "Zakręt"(wrzesień 2015):Uzupełnienie do Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedłożonego do postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 parametrach trasy ekspresowej na odcinku od km ok. 3+600 do km ok. 13+782 węzeł "Zakręt" (bez węzła). Zakres uzupełnień zgodny pismem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 31 lipca 2015 r., znak WOOŚ-II.4200.20.2015.TR.3. Spis załączników: 1. Środowiskowe uwarunkowania budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy, skala 1:5 000; 2. Zestawienie zbiorników retencyjnych; 3. Punkty oceny imisji hałasu (załączniki 8b i 8c z Raportu OOŚ); 4. Obliczenia emisji; Załączniki 1 - 4 133 MB |
Uzupełnienie nr 2 dla odcinka km 3+600 - węzeł "Zakręt"(listopad 2015):Uzupełnienie do Raportu o oddziaływaniu na środowisko przedłożonego do postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi krajowej nr 17 parametrach trasy ekspresowej na odcinku od km ok. 3+600 do km ok. 13+782 węzeł "Zakręt" (bez węzła). |
Marki 7,74 MB |
Ząbki 13,5 MB |
Zielonka 18,5 MB |
||
---|---|---|---|---|
Rembertów 7,99 MB |
Zielonka/Rembertów 18,0 MB |
Wesoła 17,7 MB |
||
Wesoła 6,72 MB |
Wesoła 6,95 MB |
Sulejówek 6,68 MB |
||
|
Dokument zawiera m.in.:Celem opracowania raportu jest analiza dotycząca prognozowanego oddziaływania na środowisko planowanej drogi eskpresowej - Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) stanowiącej element północno-wschodniej obwodnicy dróg krajowych Warszawy Planowana Wschodnia Obwodnica Warszawy (WOW) obejmuje odcinek od węzła "Marki" do węzła "Lubelska" i stanowi element północno-wschodniej obwodnicy włączonej w ciąg dróg krajowych w Warszawie. Umozliwi ona połączenie wylotów dróg krajowych w kierunku Białegostoku (DK nr 8), Terespola (DK nr 2, docelowo A-2) i Lublina (DK nr 17) |
Wariant WIIIA (w zasadzie zwierający w swoim przebiegu wariant W1)
Fragment przebiegu wariantu W2
Wariant W3 (samorządowy)
Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Środowiska Prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski Prof. dr inż. Wojciech Suchorzewski Dr inż. Artur Badyda Analiza wielokryterialna i ocena ekspercka wariantów lokalizacji Wschodniej Obwodnicy Warszawy - Raport końcowy Po zapoznaniu się z dostępnymi materiałami i po dokonaniu odpowiednich analiz zespół ekspertów rekomenduje Ministrowi Rozwoju Regionalnego uzgodnienie wariantu W2 lub też, jeżeli będą za tym przemawiały wyniki konsultacji społecznych uzgodnienie wariantu WIIIA Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Oba warianty sytuują się w ocenie blisko siebie i różnica pomiędzy nimi może wynikać z przyjętych metod prognozowania oddziaływań. |
ARCADIS Profil Sp. z o.o. WSCHODNIA OBWODNICA WARSZAWY Rozprawa administracyjna w UW - 30 sierpnia 2007 r. Prezentacja |